Publicēts 2025. gada 25. martā
Mūsu skolotājas Rudīte Markus un Līga Veikšāne apmeklēja Erasmus+ profesionālās pilnveides kursus “Digitālie rīki komunikācijas, sadarbības, radošuma un kritiskās domāšanas pilnveidei mācību procesā” Atēnās, Grieķijā no 17. līdz 22.martam.
Šajos kursos piedalījās skolotāji no dažādām valstīm: Portugāles, Nīderlandes, Somijas un Dienvidāfrikas. Kursus vadīja Europass Language Academy pasniedzēja Vasiliki Plati.
Skolotājas dalās pārdomās par kursiem:
“Programma bija pārdomāti veidota, katru dienu veltot vienai no caurviju prasmēm. Kursu programmā katrai caurviju prasmei bija izvēlēti atbilstoši digitālie rīki un platformas, kurus izmēģinājām, praktiski darbojoties, gan individuāli, gan grupās. Pēc katra rīka izmantošanas, tika veidota diskusija par tā pielietojumu un efektivitāti mācību procesā. Katru dienu dalījāmies pieredzē ar saviem ārzemju kolēģiem par izaicinājumiem skolā un digitālo rīku izmantošanu stundu sagatavošanā un vadīšanā. Kursu vadītāja uzsvēra arī caurviju prasmju pilnveidē izmantojamās klasiskās metodes, piemēram, prāta vētru, lomu spēles un diskusiju. Īpaša uzmanība kursu laikā tika veltīta aktīvās klausīšanās pilnveidošanai, iejūtoties aktīvā klausītāja, novērotāja un ziņotāja lomā. Vienā no mācību dienām devāmies uz Atēnu Nacionālo bibliotēku, kur grupās veicām āra aktivitātes uzdevumus, izmantojot digitālo rīku Actionbound. Tas nebija vienīgais, jo kursu laikā iepazinām arī tādus rīkus un platformas kā Google My Map, Canva, Padlet, Google Art & Culture, Mind Mup, Nearpod, Blooket, Trello, Tinkercad, Genially um vēl daudzus citus. Visi rīki ir iekļaujami mācību procesā, tikai katram pedagogam ir jāizvērtē to atbilstība mācību priekšmetam un skolēnu vecumposmam. Arī mēs katru dienu pēc dažādu digitālo rīku izmantošanas diskutējām par to jēgpilnu pielietojumu mācību stundā. Kursos ieguvām plašu informāciju par digitālajiem rīkiem, un mūsu uzdevums ir soli pa solim sākt tos izmantot savās mācību stundās, kā arī dalīties ar jauniegūtajām prasmēm kolēģu vidū. Paralēli mācībām mums bija iespēja iepazīt Atēnu svarīgākos kultūrvēsturiskos un dabas objektus.”