TIM

Erasmus+ TIM 2.gads

Otrā Erasmus+ TIM projekta gada uzdevums bija strādāt pie mācību programmas izveides pirmsskolas izglītības skolotājiem, kuri strādā ar sešgadīgiem bērniem, un pirmo klašu skolotājiem. Šī uzdevuma mērķis ir izstrādāt programmu, kura skolotājiem palīdzēs veidot veiksmīgāku un dinamiskāku pāreju no PII uz 1.klasi.

Projekta dalībnieki katrs savā valstī cītīgi strādāja pie programmas izveides. Latvijas komandai (Valmieras PII „Ezītis“, Valmieras 5.vidusskola un Izglītības iniciatīvu centrs) notika 9 tiešsaistes tikšanās. Šajās tikšanās reizēs mēs dalījāmies pieredzē un diskutējām par tādām tēmām kā mācību vide, novērtēšana un plānošana, mācīšanās stratēģijas un metodes, izglītības iestādes un ģimenes sadarbība. Darbs pie programmas izstrādes turpinās vēl arī šajā mācību gadā.

Mācību brauciens uz Slovēniju Erasmus+ TIM projekta ietvaros

Šoreiz ceļā devos ar savām kolēģēm Antru Saveli, Sigitu Ābeli un Sanitu Mālmani. Šīs vizītes ietvaros mēs devāmies uz ciematiņu Slovēnijā ar nosaukumu Stari trg, kurā atrodas mūsu projekta partneru skola un bērnudārzs. Interesanti ir tas, ka gan skola, gan bērnudārzs atrodas zem viena jumta.

Aktivitāšu laikā iepazināmies ar Slovēnijas izglītības sistēmu, diskutējām par kopīgo un atšķirīgo Latvijas, Slovēnijas un Horvātijas izglītības sistēmās, plānojām projekta noslēguma uzdevumus, apmeklējām un arī piedalījāmies nodarbībās 1.klasē un pirmskolas 5-6gadīgo bērnu grupiņā. Bērnudārza bērni mūs ļoti pārsteidza sasveicinoties ar mums latviski. Divās brīvajās pēcpusdienās slovēņu kolēģi mūs aizveda gan uz 1000 gadus senu pili Grad Snežnik, gan ieveda mūs dziļi pazemē aplūkot Križna alu.

Mācību vizītes laikā ieguvām jaunas idejas turpmākajam darbam, jaunus draugus sadarbībai nākotnē un daudz neaizmirstamu emociju.

Paldies slovēņu kolēģiem par silto uzņemšanu un rūpēm! Uz tikšanos jau 23.martā Latvijā!

Study visit to Slovenia within the Erasmus + TIM project

During this visit, we went to a village in Slovenia called Stari trg, where our project partner school and kindergarten are located. It is interesting that both the school and the kindergarten are under one roof.

During the activities we got acquainted with the Slovenian education system, discussed the commonalities and differences in the educational systems of Latvia, Slovenia and Croatia, planned the final tasks of the project, attended and also participated in activities in the 1st grade and the kindergarten. The children of the kindergarten surprised us by greeting us in Latvian. In two free afternoons, our Slovenian colleagues took us to the 1,000-year-old castle Grad Snežnik and also deep in the underground to see the Križna Cave.

During the study visit we got new ideas for future work, new friends for future cooperation and many unforgettable emotions.

Thanks to our Slovenian colleagues for the warm welcome and care! See you already on the 23rd of March in Latvia!



Mācību brauciens

uz Sīsaku (Sisak) Horvātijā

7.decembrī sākās Erasmus+ TIM projekta pirmais mācību brauciens uz Sīsaku Horvātijā. Diemžēl turp devos bez savas kolēģes Antra Saveles, jo viņa saslima. Tā nu es, Līga Veikšāne, no Valmieras 5.vidusskolas, 2 kolēģes no PII “Ezītis” Valmierā un 2 kolēģes no Izglītības iniciatīvu centra Jēkabpilī, devāmies ceļā.

7.decembra vakarā ielidojām Horvātijas galvaspilsētā Zagrebā, kur mūs mīļi sagaidīja skolas direktore un viena no angļu valodas skolotājām. Tālāk mūsu ceļš veda uz Sīsaku, pilsētu, kurā atrodas mūsu sadarbības partneri - skola un bērnudārzs.

Pirmās divas aktivitāšu dienas mēs pavadījām skolā. Lai gan skolēnus redzējām tikai pa gabalu, mums bija iespēja apskatīt viņu skolu, klases, atbalsta personāla telpas u.c. Daudz runājām ar horvātu un slovēņu kolēģiem, uzzinājām viņu labās prakses stāstus, uzklausījām, ar kādiem izaicinājumiem ikdienā viņi saskaras. Vienā no nodarbībām vērojām 1.klases videostundu, bet pēc tam notika saruna ar šīs klases skolotāju. Mani pārsteidza horvātu kolēģu labās angļu valodas zināšanas un viņu ieguldītais darbs, sirsnība un rūpes, uzņemot mūs ciemos pie sevis.

Trešajā nodarbību dienā devāmies uz pirmsskolas izglītības iestādes filiāli. Tur varējām vērot bērnu ikdienas gaitas un dienas režīmu. Bērnudārza skolotāji uzsvēra, ka šeit apmācības ir vērstas uz patstāvīgu darbošanos jau no bērna pirmā dzīves gada. Viņi paši sevi apkalpo pie galda, paši ģērbjas, paši saklāj savu gulēšanas vietu un mācās viens no otra. Biju izbrīnīta par to, ka šis bērnudārzs sāk darbu pus sešos no rīta, lai vecāki, kuri strādā ārpus Sīsakas, paspētu uz darbu Zagrebā un citur.

Diemžēl gadu atpakaļ Sīsaku piemeklēja spēcīga zemestrīce, kuras laikā tika izpostīta daļa no pilsētas. Skola, kurā viesojāmies šobrīd strādā divās maiņās, jo tai ir jādala telpas ar bērniem, kuru skola tika sagrauta zemestrīcē. Tomēr pārdzīvotais netraucē horvātu kolēģiem būt viesmīlīgiem, draudzīgiem un zinošiem savā profesijā. Ļoti novērtēju mācību brauciena laikā gūto pieredzi un zināšanas.

KĀ ES GANDRĪZ NEPASPĒJU UZ LIDMAŠĪNU

Lai labāk saprastu manu stāstu, iekāpšana Frankfurtes lidmašīnā sākas plkst.8.35, lidmašīnai jāpaceļas plkst.9.15.

Zagrebas lidmašīna pienāk laikā, nolaižas nedaudz vēlāk kā paredzēts... Frankfurtes lidostas nomalē. No lidmašīnas mūs neizlaiž vēl kādas 10min. Kad visi beidzot esam autobusā, tas bija tā ap plkst.8.45 ⁉️, tas lēēēnām dodas lidostas virzienā, solot mūs aizvest uz 1.termināli. Pēc apmēram 10 min tas arī notiek, tikai, protams, pie B ieejas (mani vārti ir A 11).

Un tad sākās mans mūža lielākais un līdz šim svarīgākais skrējiens, pašai nesaprotot KUR.

Prasu darbiniekiem palīdzību, jo bez tās tajā stresā nu nekādi.

Nu jā, piemirsu pateikt, ka līdz lidmašīnas aizlidošanai ir palikušas 15 min, bet es vēl ne tuvu neesmu vārtiem, tikai A un bultiņām.

Tad pasu kontrole. Esmu rindā kāda piecpadsmitā. Saprotu, ka arī šeit jālūdz līdzcilvēku palīdzība. Viņi ir saprotoši un palaiž mani pa priekšu. Vīrietis pie lodziņa pārbauda manu ID. Arī sertifikātu šoreiz, protams, prasa un tad jau liekas, ka varbūt tas murgs ir beidzies, bet... Vācieši šodien nolēmuši visus superrūpīgi pārbaudīt. Liek nostāties tajā īpašajā sprāgstvielu pārbaudes aparātā💣. Mani pat pārmeklē no matu galiem līdz papēžiem, nez ko meklēdami. Bet tā kā neko neatrod, tad palaiž tālāk. Diemžēl… savas mantas🎒 ieraugu noliktas maliņā, kas nozīmē, ka būs vēl kāda pārbaude. Tā arī ir. Pulkstenis rāda 9.10. Man acīs asaras. Nelīdz arī tas, ka saku darbiniecei, ka mana lidmašīna tūlīt pacelsies. No somas tiek izmesta pirmajā lidmašīnā iedotā ūdens pudelīte, no kuras tik ļoti kāroju padzerties. Un es saprotu, ka nepaspēšu...

Bet tad, laikam redzot manu izmisumu😩, viņa pastumj mantas uz manu pusi un ļauj iet. Pulkstenis tobrīd rāda 9.14 (lidmašīnai jāpaceļas 9.15).

Es nepadodos un skrienu🏃‍♀️. Vai nu, vai nu!? Drīz ieraugu uzrakstu A 1-11 un nodomāju, varbūt viņi vēl gaida...

Un patiešām, stjuarte👩‍✈️, iznākusi man pretī smaidīdama un pārlaimīga (es vēl līdz pat šim brīdim nezinu, kura no mums bija laimīgāka) prasa, vai es skrienu uz šo reisu? Tik vien varu kā apliecinoši pamāt ar galvu. Viņas "thank you, thank you" ir kā medus maize manām ausīm. Cik labi, ka viņi mani gaidīja un sagaidīja!😊

Tā nu es sēžu lidmašīnā, kuru gandrīz nokavēju. Pa manu pieri tek sviedru pilītes😅 un esmu nogurusi, bet man atkal ir iedota ūdens pudelīte un priekšā vēl viena pārsēšanās. Nez' kāda būs tā!? 🤔😄

P.s. Lielā bagāža gan nepaspēja uz Frankfurtes lidmašīnu. To man piegādāja pēc 3 dienām. Bet… viss ir labs, kas labi beidzas!

Erasmus+ TIM 1.gads

Erasmus+ projekts “Misija – PĀREJA” (angliski: Transition is our Mission jeb saīsināti TIM)

Projektā piedalās 3 valstis – Slovēnija, Horvātija un Latvija. No katras valsts projektā piedalās 3 dažādas iestādes, viena pirmsskolas izglītības iestāde, viena skola un viens izglītības centrs.

Projekta laikā ir paredzēts pētīt, analizēt un apkopot informāciju, kā notiek bērna pāreja no PII (pirmsskolas izglītības iestādes) uz 1. klasi. Projekta ilgums ir 34 mēneši. Projekta 1. solis būs izpēte, kuras laikā tiks anketēti gan skolēnu vecāki, gan skolotāji, kā arī tiks intervēti paši bērni. 2. solis būs apmācības programmas izstrāde un semināri PII un sākumskolas skolotājiem. 3. solis būs rokasgrāmatas izveide skolotājiem, kas dos ieteikumus un risinājumus ‘mīkstākas’ pārejas nodrošināšanai no PII uz 1. klasi.

No 20. – 23. oktobrim notika pirmā projekta partneru tikšanās Ļubļanā, Slovēnijā. Šajā reizē klātesošie skolotāji un izglītības centru darbinieki pārrunāja dažādas projekta aktualitātes, sadalīja pienākumus un vienojās par nākamo tikšanās reizi. Tā būs 2020. gada 23. – 27. martā Latvijā.

Viens no uzdevumiem Ļubļanā bija izveidot logo skici mūsu projektam. Katras valsts komanda ķērās pie darba un vēlāk to prezentēja. Visiem iepatikās tieši Latvijas komandas ideja. Mūsu skicē bija redzami divi bērni, viens bērnudārznieks, otrs skolēns. Viņi sēdēja uz līdzsvara šūpolēm, kuras ir līdzsvarā. Šūpoļu balsts ir projekta nosaukums TIM. Visas skices tiks nodotas profesionāliem dizaineriem, kuri centīsies tās apvienot un izveidos mūsu Erasmus+ projekta TIM logo.