SATIKT

Projekta mērķis ir stiprināt demokrātiju un pilsoniskas sabiedrības ilgtspēju, paaugstinot pedagogu un jauniešu izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanu, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”.

Projekta ilgums: 2023. gada janvāris – 2024. gada septembris

Vairāk par projektu šeit

Koordinatore Daila Ranše

Aktivitātes

Valmieras 5. vidusskola kopā ar Izglītības Attīstības centru un vēl astoņām Latvijas skolām no 2023. gada janvāra līdz 2024. gada septembrim īstenoja projektu “Satikt”. Projekta mērķis ir stiprināt demokrātiju un pilsoniskās sabiedrības ilgtspēju, paaugstinot pedagogu un jauniešu izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanu, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”.

Apgūstot projekta metodiku, izvirzījām skolas komandas mērķus šo materiālu izmantošanai:

Projektam noslēdzoties esam gandarīti par paveikto. Vietējās aktivitātēs iesaistījušies skolas 6.a un 11.ab klases jaunieši, veidotas aptaujas un izzināti dažādi skolēnu viedokļi, notikušas saliedēšanās nometnes, kā arī projektā iegūtā pieredze nodota 12 Valmieras novada skolu pārstāvjiem. 

Esam lepni, ka Izglītības Attīstības centrs mūsu pieredzi iekļāvis projekta pieredzes materiālā, kurš elektroniski pieejams un skolas dzīvē izmantojams visām Latvijas skolām.

Sagatavoja Daila Ranše

Vasaras izskaņā projektā “Satikt” skolotājas S.Ābele, I.Trapāne, J.Krišjāne, I.Migla piedalījās Izglītības Attīstības Centra organizētā trīs dienu seminārā LU atpūtas un konferenču kompleksā “Ratnieki”.

Kā jau katrā tikšanās reizē un šī nebija izņēmums, mācījāmies pieredzējušu ekspertu I.Irbītes un D.Zelmenes vadībā. Saņēmām plašu metodisko materiālu, kuru var izmantot klases stundās, mācību stundās, ārpus stundu nodarbībās. Sadarbojāmies ar citu skolu pedagogiem, apmainījāmies domām, dalījāmies pieredzē, guvām vērtīgas atziņas.

Šī reize bija īpaša ar to, ka tikāmies ar Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri IAC apgūst latviešu valodu. Tā bija iespēja iepazīties ar viņu dzīvi, domām, vērtībām, dzīvojot Latvijā. Kopā klausījāmies psihoterapeites lekciju, kā pieņemt atšķirīgo, par izaicinājumiem un iespējām starpkultūru komunikācijā.

Ar vērtīgu pieredzi par aktuālām norisēm Latvijas politikā un iedzīvotāju iesaisti politiskajos procesos dalījās politologs F.Rajevskis. Viņš lika ikvienam aizdomāties par dzīves vērtībām, likumsakarībām un katra devumu Latvijas izaugsmei.

Kā pārsteigums bija vakarēšanas programmas- pirmā vakarā klausoties mūziķa E.Loka pārdomās un dziesmās, otrā vakarā - vīru kopu “Vilki”, kuri izpildīja latviešu karavīru dziesmas un iepazīstināja ar ne tik zināmiem mūzikas instrumentiem.

Paldies IAC komandai par ieguldīto darbu trīs saturīgu dienu plānošanā, organizēšanā!

Sagatavoja I.Trapāne

Janvāra beigās mūsu skolotājas Sigita Ābele, Inita Trapāne un Daila Ranše organizēja semināru - mācības Valmieras novada direktoru vietniekiem audzināšanas jomā. Seminārā pedagogiem bija iespēja iepazīties un aprobēt IAC projekta "Satikt" materiālus.  Projekta "Satikt" mērķis: stiprināt demokrātiju un pilsoniskas sabiedrības ilgtspēju, paaugstinot pedagogu un jauniešu izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanu, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”. #SIF_NVOfonds2023 #iacedu

Informāciju sagatavoja Daila Ranše

Noslēdzoties mācību gadam, pabeidzam arī pirmo mācību posmu Izglītības attīstības centra projektā “Satikt”. Projektā darbojas 3 klases. Kopā ar divām 10.klasēm aktīvi piedalās arī 4.a klase.

Projekta mērķis ir stiprināt demokrātiju un pilsoniskas sabiedrības ilgtspēju, paaugstinot pedagogu un jauniešu izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanu, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”.

Kopīgās nodarbībās bērni un jaunieši iepazinās ar projekta mērķi un uzdevumiem, kā arī aktīvi izteica viedokli par aktīva pilsoņa rakstura iezīmēm, iepazīstoties ar literāro varoni Pīlēnu Timu. Vecākajās klasēs lielu interesi radīja jautājumi par atbildībām un līdzatbildībām. Jauniešu starpā norisinājās veselīgas diskusijas par aktīva pilsoņa lomu sabiedrībā. Savukārt, mazākās klases bērni aktīvi izteica viedokli, kāds pilsonis es esmu un kādām īpašībām ir jāpiemīt labam pilsonim.

Ikviens no dalībniekiem gaida projekta turpinājumu jaunajā mācību gadā.

Valmieras 5.vidusskolas komanda kopā  ar Izglītības attīstības centru un 8 Latvijas skolu komandām uzsāk pilsoniskās līdzdalības projektu "SATIKT",  kurā atslēgas vārdi ir IZPRAST, IESAISTĪTIES un IEKĻAUT.